Thursday, August 4, 2011

Aku sedih

  Assalamualaikum,

 Semalam lepas 4.30 aku balik umah aku buat macam slalu kemas dapur yg bersepah mtanak nasik mama aku ngah rehat sebab penat ngasuh budak...so aku sambil tu buat order org tempah caramel n kek lepas elok aku siap bake jer mama kuar ngan menangis...dia nangis ebab mamu aku..aku panggil mamu chin nama dia hussain,mamu aku dah lama terlantar kat GH sebab kencing manis n lukan kaki die...diorang kol mama aku sebab nak mintak izin mama aku untuk potong kaki yg dah rosak..dia tak mintak izin siapa pun org pertama dia cari mak aku...kakak die...mamu aku ni kembar sebenarnya n dulu seorang yg sgt ceria aku tersangatlah sayang kan dia......atas tu gambar dia ngan aku....life dia penuh dgn ujian dan dugaan...dia di uji dgn mcm mcm malapetaka...pada mula nya dia di tinggalkan isterinya...kerana isterinya telah kembali ke ajaran agama lamanya...dia pergi begitu saja tinggalkan mamu aku dgn anak anak diorang....aku cukup benci bila bercakap tentang bekas isteri pakcik aku...ni ada cerita sikit pasal dia....Perempuan ni seorang yg bukan islam dan tak perlu tahu lah apa agamanya...dia sanggup tinggalkan keluarga nya dan lari nak kawin dgn mamu aku ni,padahal pada masa tu mamu aku dok kawan ngan org lain (tak salah aku),dia selalu lari ke rumah mama aku sebab time tu mamu aku tumpang mama aku...so selalu dia mai ja...mamu aku pun naik rimas,at last dia masuk islam dan diorang di ijabkabulkan...dia seorang yg terang hati kata mama aku...surah apa yg di ajar pasti dia cepat ingt dan hafal...makin lama family aku makin sayangkan perempuan tu..mama aku bg sepebuh kasih sayang...

  tak lama lepas tu perempuan ni dapat panggilan sambung belajar d UK dan memerlukan kos yg byk..mamu aku gadai semua yg ada termasuk rumah untuk bg dia blajar dan ikut perempuan tu ke sana...di sana dek sebab kegawatan mamu aku kerja sebagai pencuci tingkap bangunan tinggi ...untuk sara dia dan pelajaranya sampai berjaya..bila balik malaysia ja tgn pakcik aku pecah pecah n mulut luka sebab sejuk n dia cuci guna asid,begitu kasihnya dia pada isterinya....
   Saat masalah muncul lepas dia balik sini dan perempuan tu mempunyai kerjaya yg bagus...manakala mamu aku sebok dgn bisnes katering untuk kenduri yg dia uruskan waktu itu..makin lama dia mula berubah dr bertudung ke free hair...dari pakai sopan ke menjolok mata n macm tak mau pakai baju...at last dia larikan diri bersama kekasih baru dia ke luar negara....dan MURTAD semula!!!..pakcik aku tak salah dia berikan kasih sayang,,pelajaran agama semua cukup sebab apa dia tinggalkan pakcik aku sebab pakcik aku SAKIT!!...dia lupa apa jaa pakcik aku pada dia....Now pakcik aku tersiksa menahan sakitnya dalam keadaan sendri dia cuma mengharapkan kasih sayang dari Kakak dia n anak dia serta anak sedara dia.....Aku sedih tgk dia d Hospital semalam...dgn keadaan makin teruk...Dia memang seorang yg tabah sebab apa aku kata macm tu sebab masa sampai jer sana doktor jumpa mama n cerita pasala pemotongan kaki dia dia relax ja then bila dia nangis sebab DIA TAK BOLEH SOLAT N PUASA,dia nagis atas dua ebab tu ja ..tak leh solat sebab keadaan dia dalam kotor dan dia tak selesa....betapa tabahnya pakcik aku ni...Allah Jer yg tahu isi hati dia saat ni...aku hanya mampu doakan dia selamat keluar dan ada ikhtiar ubat lain untuk dia aku nak dia seperti dulu....aku tak nak kehilangan dia....sebab aku dapat rasa kasih sayang dia masa aku kecil....aku di manjakan sebab aku cucu pertama ..aku tak tahu dah sekarang ni nak tolong mcm mana.....hurmmmmm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...