Monday, June 16, 2014

Fasa Fasa mendebarkan

assalamualaikum


  pada 11/1/2014 bermulalah sejarah dalam kehidupan aku sebagai seorang isteri...dah lebih hari dah usia kandungan aku ni mungkin baby nak tunggu abie balik penang dulu baru dia nak keluar hehehehe
milkysmile mr hubby hantaq aku balik penang dulu sebab dia nak kena settlekan tugas dia.aku pun dgn pasrah ok jer (dalam hati dok melompat bagai dah sbb nak balik penang bole makan sepuas puas puasnya sebelom kebabommm hehehe),en hubby antaq 2 minggu awai.so dan lah pekena apa patot kan..lepas je dua minggu malam tu aku msg en hubby kata perut berasa semacm jer n dah tak tahan dah sakit pinggang ni..ok untuk makluman semua berat badan aku naik dgn jayanya yer selepas 6 bulan kandungan,naik naik takdak full stop muahahahahamilkysmile . So keesokan harinya mr hubby bertolak balik penang..ok dalam hati ni rindu membuak buak kot hahahaha..so malam tu sempat lg kami dua date g makan makan apa lagi balik penang tak makan puaih puaih amatlah rugi ok hahaha...malam tu baby tendang kuat gak..berasa semacam dah ,malam tu tido pun tak lena sbb sakit tapi still tahan lg.esok ja trus siap g klinik.misi pun tego"eiiii tak lama dah niiiii takot aihh perot jatuh dah",mana da jatuh perot aku dok melekat elok lg aih ,misi nihhhh!.doc pon cek rupa rupanya aku liking (betoi ka eja ?) so kena p spital besaq ,nervous ok,baru ja g cek mama n mama mertua aku ada tambah nervous lagilah aku ni..cek punya cek last doc kata kena masuk wad sebab tak lama dah...kalo tak da pape diorang nak induce...dgar ja induce aku nak teriak dah..sebab takot nak menghadapi sakit dia tu....sedihhh...masuk plak wad masalah kepanasan plak satu bilik 4 org tapi kipas tu mcm terhad plak hadoiiiii, keesokaN nya puko 6 pagi diorang induce aku...ha start aku masuk ward ramai sungguh melawat,tapi baby tak kuaq lg pon hahahaha...aku bole gelak sakan lg sebabnya sakit tu tak mai lg..mama mertua suruh aku byk jalan,aku pun pusing satu spital tu ngan hubby,sambil pusing sambil makan apa patot.lama lama dok mai lenguh pinggang dah mcm signal mr hubby pun suruh dok dalam ward,pukul 2 docter datang cek tanya ada sakit dak "aku kata tak sangat" docter kata balik kalo tak sakit lg saya kena induce awak lg dalam pukul 5 ,,,whatttttttmilkysmile...ya allah hanya tuhan yang tahu apa aku rasa tapi buat muka selambe lg sebab ramai org mai tgk aku..mai tgk ja lah,tapi apa yg best aku bersuara ja nk makan apa semua pakat cari hahahaha mcm puteri kayangan u olllss hahahaha mama mertua aku sia beli nasik kandaq kampung melayu ada teloq sotong,mama aku siap p tapau nasik kenduri,hubby aku plak bahagian memaksa aku suruh minum air nyoq hadoiiiii menyumbat sungguh lahh... Jeng jeng jeng dok jer 3.30 ptg sakit dok mai dah,sakit mcm sengugut cekang sangt makin lama makin sakit makin lama makin sakit..dr dok gelak gelak teroih mata pejam dok pegang perot tahan sakit...sakit yang tak dapat d gambarkan...lama gak dok beradoi pukul 8 malam docter bg aku ubat rehat lpas kena ubat tu lena lah apa lg...bangun jer pukul 11 malam misi datang trus suruh g labour room...aku pun bangun mcm takdak sakit .siap nak g tandas misi nak teman aku kata tak yah misi kata awak tu bukan nak kencing tu ..aku diam ja g ja toilet haaaaa sudahhhhhhh air ketumban pecah kebabommmm..ya ya jerkan bunyi dia hahahaha tak skait lg time tu siap bole phone mr hubby kata nak masuk labour room ingt dia kat umah rupanya dalam keta kat parking spital..masa trun tu siap bole bye bye kat mr hubby lg mcm takda pape..haaaaa bila dah masuk labour room pukul 11 mlm tu sakit dok mai laju n laju sampai lembik badan aku ni,yg mr hubby nak rempuh masuk sebb dok susah hati kat luar menunngu.aku kenang sungguh misi yang teman aku,baik sgt dia jaga aku dgn sabr aku marah pun dia cool,dia yg pujuk docter suh mr hubby masuk kesian dia tgu luar sebb lama sungguh tunggu.pukol 3 pagi mr hubby masuk dgn pakaian ala ala docter hahahaha...dia masuk dia dok bg semangat teman aku sampai pukul 6pg,tak beranak ranak jugak aku ni hahaha sebab rahim tinggi docter la cakap...misi kata kat mr hubby,"en dah masuk subuh ni ,pergilah solat dulu doa bg mudah baby keluar yer" sungguh macam elok ja timing lepas ja solat ,baby bg signal nak keluar ha dok mai dah adegan mcm org dok sorak utk goal bola kan yg beza org tak sebut goal org sebut pushhhhhh pushhhh cuba bayangkanmilkysmile hahahaha..pukul 6.45 pagi alhamdulilah aku berjaya lahirkan seorang bayi yg sgt comel,hubby aku plak tersandar ke dinding sebab terkejut..aku plak hilan terus sakit bila docter letak baby atas badan aku..lepas je keluar labour room mr hubby pgg tgn aku dgn air mata bertakung n cakap terima kasih...thats d best moment ever..alhamdulilah kenangan yang indah walau menyakitkan.hukum alam.bersyukur pada mu ya allah


taraaaaa ni budak yg nak dok dalam perot umie lama lama ni hehehe copy paste muka abie sejibik,welcome sayang Ridwana Qaisara

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...