Tuesday, September 6, 2011

selamatttt harriii rayaaaaa!!!!





aku ngah bersiap n gambar aku n family si dieeeeee :)n my lovely family (ada yg tak cukup corum yerr)

  selamat ariiieeee rayerrrrr...aku ucapkan pada semua umat islam n sapa yg kenai aku ni hehhehe raya tahun ni sowey lah umah aku tak buat open house aku lik kampung n g jejalannn jer g jejalan ngan org tersayang juga heheheheehe...ok meh nak cita dari 1st jumpa huhuhu ...jgn marah yer my cik abang... ok katanyer lah dia akan balik cuti pada isnin malam (malam raya),tapi chief die bg lik awal lak ahad malam si dia dah bertolak ke kampung si die hehehehe penang lahh...then dia balik for sure dia tito dulu sebab letih n makan sahur hari tu dia kata mama dia bg mkn mcm mcm hehehe selalu sahur kurma n air jerrrrrr ciann sungguh org dok bujang nih...then tgahri isnin tu aku yg masih bekerja lagi...so kene keje n si dia nk dtg 1st time jumpe aku di tempat aku kije...heheheh yg lawak leh tersesat jap..mmg lokasi sekolah ni pon org susah taw mmg tak salah my cik abg lah kan....then sesampai ja si dia trus kami p cari brg dapur huhuhu 1st date kena beli brg dapur mcm org dah tawen ja...yo lah kan nk malam raya mama aku byk brg lupa beli so aku lah kine n then jumpa lah kami bertentangan mata chewaahhhhh....time jumpa tu aku tgk si dia ni mcm serius jer tapi tak pa aku buat otak aku jer then masa nak lik mama my cik abg lak phone kata suh beli beras hahahah sudah ini lah nasib anak sulung..kan kan kan my cik abg....so dah jumpa lah kami dua then raya 1st tak dan jumpa sebab memasing raya ngan family memasing dulu....so bergayut kot phone jer lah....then raya ke dua pun tak dan hehehehehe then raYA  ke -3 jeng jeng...time nak p braya umah chik aku seba dia buat makan aku pun ajak lah si dia sebab die nak jumpa mama n abah....so sebelum kami konvoi ngan abah aku ke umah chik aku si die di interview dgn abah aku ......aku nak tergelak jap aku berdiri depan dia nak tanya minum apa..dia tak tgk dah asyik tumpu kat my abah jer hehehehehe....then g umah chik aku paklong aku lak intw.....yer la aku kan cucu sulung depa nak double cek lah tu...then dah setel semua senang ja pak cik aku tanya "jgn lambat lambat yer"...aku pun tersenyap 5 saat my cik abang apa lg senyummmmmm jer...then kami g umah pakngah die lak..hah! kat sini lah my cik abang kena boh kaw kaw..hhahah semua pakat sakat dia..mau taknya apa yg depa tanya aku dia yg jawap...so kenalah...tapi masa dalam keta aku dah pesan dah aku ni malu kit jgn p mana mana dok seblah ja taw...mmg dia dok seblah aku ja tak p mana kecuali tgal aku jap die g solat heheheh lg lah ++ sayang,,family dia n family aku satu kepala rupanya so bleh masuk lah tapi aku still malu malu lg....then raya ke 4 aku g braya umah si die...aku buatkan coklat special...rupanya adik dia yg bongsu husna suka makan coklat sooo aku ada geng lah...hehehehe siap nk blaja lg..moleh jerrrr...tapi time p kesian mama my cik abang..die tak sihat muka pucat jer hurmmm tapi aku tetap selesa sembang ngan diorang n pekena spegeti special yg sedap teringat sampai rini kot :).pastu sabtu lak kami g kedah kenduri n reunion kawan aku wawa..jumpa lah classmate yg lain paling best jumpa asma huhuhu dia siap peluk lg adusssss nak nangis pun ada tapi control...sebab my cik abang dok tgk...pastu malam tu plak mamu aku buat big party kat umah dia sebelum sampai tu mercun punyalah hingaq aku mlawak ngan dia kata "depa sambut kita pa tuh?" die gelak jer...ok for information...my cik abang ni awal awal jer serius tapi at last tunjuk gak perangai dia....happy go lucky..tak leh dok diam...suka sakat....buas (family dia cerita sendri na huhuhu) n penyayang.....masa kat bbq tu punyalah ramai sepupu sepapan aku perkenal sampai dia phening hehehehe ...masa sampai jer mama suh amik makan dulu time tu kami lalu kat tempat org bakar2 then die tanya ape mende tu ..aku asa kalau org len mesti taw dah tapi saja dia tanya..aku kata kambing lah..then dia buat lah mata bulat bulat hehehe means dia mau lah tu...so mama aku yg tolong amikkan sebab kalau aku mintak lmbt lg lah mama aku gangster depa takotlah hahahah sepinggan penoh woooo...masa sampai tu die buat muka n kununya tak habis aku hilang jap alih alih habis dah..n dok senyum lak dan la aku makan satu dua huhuhu....then masa nak lik dia lak kene ngan mamu aku soalan yg di tanya pulak kene ngan die so sronok lah sat...amboiii!!soalan die tak leh d umumkan yer harap maklum....now kami hanya menunguu hari jer...harap allah permudahkan semua..n moga cepat pertukaran my cik abang ke mari.....wasalam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...