Wednesday, May 18, 2011

cara mencari teman hidup

urmmm,kali ni meh nak kongsi cara betol nak cek ada kah seseorang tu teman hidup/suami/isteri kita,ni kire sinopsis aku dr apa yg dah aku baca lah ntah btol ker tak if tak btol tego lah erk :P

jika memilih seseorang yg ingin di buat teman hidup perlu di pandang dr semua aspek,jika org kate "ngko ni memilih sgt lah",lantak lah diri korang kan,so korang yg layak tentukan samada sapa yg layak jd pasangan korang tapi jgn lah terlalu ngade sgt sampai nak anak dato,nak yg kete besar besar duit besar besar,tu dah masuk kategori nafsu dah tu hehehe kita nak cr seseorang peneman kita hingga ke akhir hayat...bg aku lah kan beberapa aspek ni aku pandang dl mencri:

seseorang yang boleh meluahkan perasaan di kala duka:bg aku,jika kita mula timbul rasa sayang kat seseorang ni mesti lepas kita tgk cra dia yg caren boleh dgr sgala masalah kita n bg pendapat tanpa menyakitkan hati kita..bila kita dah tak mula berkongsi masalah,thats mean diorang dah tak bersependapat better stop that relationship.

seorang wanita perlukan lelaki yang matang:ha yg ni lak aku setuju,mmg pompuan kene cr lelaki yg matang sebab korang nak cr ni ketua keluarga yer???so if manja semacm ,suka ngadu,suka mintak ihsan org lain,suka buat cerita sedih bg org simpati hehehe better elakkan,bg aku kalau nak pancing ngan cerita sedih pape ka takkan menjadi takot aku jd meluat kot hehehe ni pendapat aku la..

seorang yang menjaga tiang agama:yups!!! yg ni aku pandang sesangatlah sgt heheehhe,atleast ada org akan jadi imam aku bila solat n lebih bagus lagi org tu ada lah suami sendri:),ini akan membuatkan seorang wanita tu lg sayang n respect si suami ....

Tidak terlalu memaksa:yes,jgn terlalu lalu sangt memaksa dalam hubungan..kelak pasangan akan cabot!!paksa byk kategori,paksa ajak dating hahahaha mcm kawan aku selalu kena..paksa kawen...paksa n paksa n paksa....

kerjaya:dalam islam pun ada kata,kalau nak cari calon tgk pada latar belakang keluarga dia,pekerjaan dia..sebab tu semua mmg perlu,biar pekerjaan dia menjamin rezki yang halal..tak perlu terlalu kaya sgt...

hormati ibu bapa dan keluarga pasangan:sapa nak cri teman hidup yg tak leh nak respect kuarga sendri kan???asyik nak kata dia yg betul...kalo aku benda ni pentg if sekali ja sleck ada kene mengena ngan parents aku hahahahaha taw lah lepas tu jd mcm na...dalam dunia ni org yg palinggggg aku sayanggggg mama ngan abah aku...

hurm byk lagi aku nak taip ni,tp rumusan aku lah kan..bg aku untuk diri aku aku nak seseorang yg matang n tak perangai mcm budak budak,jaga agama,hormati my parents,org yg aku leh share sgala masalah aku at anytime,antara aku ngan dia tak da rahsia..seseorang yg tak harap sgt isteri tu bekerja tapi zaman la ni semua kene keje maklumlah semua harga naik,ya aku accept tapi jgn la memilih nak keje bagos la keje kajaan la apa lah tak dak beza semua tu yg pentg duit dapat tu halal,perlu ada sifat tolak ansur,n bg aku almost n pentg mulut jgn celupar hahahahaha kalau ada laki mulut celupar mmg spoil btoi...tapi tak semua kita nak kita dpt kan?tp pentg usaha mencr tu ada,aku pon tak sempurna ada silap jugak..apa yg di taip ni semua yg aku harapkan ja lah if allah permudahkan insyallah aku dapatlah...yg pentg nawaitu kita:)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...