Tuesday, July 19, 2011

Soalan ! jawapan!

 ah lan wah sahlan!!

Yana...yana nak sapa sebenarnya ni???nak org mcm mana??ni dia soalan yg selalu bg n aku DIAM!! kali ni aku nak jawap!!!1
A).sebelum tuuu tangga ke atas ialah pleaseee respect my parents...n i will do so to ur parents....:)aku  mulut leh berubah jadi seorang yg ganas bila seseorang ckp bermaksud yg kurang enak pada my parents..sapa dok ckp tak respect standby lah ampa!!

1).seseorang yang boleh menjadi pendengar setia.n boleh mengur aku dgn cara lembut (means dia taw dia ngah ckp ngan kaun hawa)...

2).seseorang yang berani menegur aku secara berdepan sekiranya aku ada buat sesuatu kesalahan...dan cube perbetulkanya semua..

3).seseorang yang boleh menjadi imam ketika aku solat berjemaah dan boleh ajarkan aku lagi ilmu agama,kebanyakan kaum adam mmg seorang yg dikatakan otak cerdas dalam ilmu..

4).Bukan perokok...susah nak cari yang bukan smoking la ni :(

5).Seorang yang penyabar,sebab aku tahu yang aku ni perangai mcm budak budak hehehehehe

6).Seseorang yang penyayang dan romantik(bila dah ada lesen yer : P)

7).Seseorang yang bekerja tetap (tak payah lah gaji terlalu besar sgt ,kadang bila gaji byk mula lah nak tambah stok bini : P)

8).Bukan seseorang yang suka mengeluh tentang sesuatu masalah yg belum pasti lgi jadinya (means benda tak jadi pape lagi ,tapi dia dah raplah terlebeh hehehehehe)

9).Dia tak lah mengharap sgt bini dia tu keje besar or keje (means,ifffff dia nak seseorang yg bekerja dia tak perlu nak suh bini dia share ka apa ka,perempuan ni sebenarnya amatlah pemurah tak yah g taw,jika suami dia tu ngah ada masalah insyallah dia akan tolong...n yg tak bg bini keje tu mgkin dia takot jadi kot len kot bila keja hahahahahaha,tapi bg aku better keje lah kan)

10).Seseorang yang sanggup memikul tanggungjawap sebagai seorang suami n ayah.contoh my abah gaji dia kecik ja mama tak keje tapi kami leh ja idop??n ehat sehat lg hahahahaha kira rezki untuk org yg berumahtangga ni sentiasa melimpah jika kita masih ingt padanya..pada yg rasa nak lepas tgn tu aku tak taw lah..

11).Bukan seseorang yang pemarah!(aku dah kenal mcm mcm kaum adam ni sooo sapa yg hot tempered tu toksah dok cover lah aku leh jer detect....tak yah pakai alat pengesan pong!)

12).TAK GATAI OR N CKP TAK SENONOH.(ha ni lg lah aku meluaatttttt bila org laki ckp tak senonoh n gatai...tak yah lah dok gatai sebelum dapat lesen coz tak p mana pon pastu hubungan takkan di berkatinya tak caya try tgk heheheheh)

13).Seseorang yang sentiasa di saat susah ataw senang(bukan bila senang ja nampak batang idong bila susah ilang)

14).Seseorang yang menghormati aku sebagai kaum wanita dan aku menghormatinya juga,,,,,

15).Dapat membezakan yang mana Kawan,Sahabat,Teman wanita......(so jgn campur aduk semua na sebab aku tak pernah ngonkong org yg special ni mcm pompuan len dok buat bila dah istilah kapel ja habihhhhh kawan semua kena buang....tak leh nak contact dah member..tak leh bercampor dah n satu paling aku meluat jeles melampau lampau....kita ada limit antara kawan n teman wanita so pepandai lah bahagi)

16).Seseorang yang sentiasa ingt aku walau di mana dia berada(walau jauh,cukup lah sms,phone jap jap sebab buat aku akan bertambah sayang n taw aku ni dah berpunya)

17).Bukan seseorang yang memaksa,bagi aku buat pilihan sewajarnya untuk diri sendiri..

18)Tak berlagak n Tak angkuh (n aku tak suka org yg dok buat teror semacm n buat pandai terlebeh padahal silap hahahahahahah tapi kalau dah mmg dia tu pandai aku tak segan mintak dia tolong bok trun ilmu sket kat aku: p)

19).Jika semua ni ada kan..haaaaa toksah tgu lama lah mai ja hantar cincin n tetap tarikh ja,,,yes thats me...tak yah lah nak cintan bagai nak rak macm dunia tu depa ja yg punya org len tak dak dah ...buang masa jaaaa!

heheheheeheh so ni lah jawapan aku mau diam semua maksu,auntie,uncle,mamu n mami heheheheh trus dok pk pa ntah...heheheh tapi kita jgn lah terlalu harap apa kita nak akan dapat kan...kita pun ada kekurangan diri sendri ada kesilapan,,so kita kena give n take jugak lah tapi berpada pada..sebab memasing ada kelemahan n kebaikan dalam diri memasing :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...