Thursday, July 14, 2011

CINTA

  ..Assalamualaikum,




Pada korang lah kan apa maksud CINTA pada diri korang???kebanyakan rata rata aku tgklah kan ntah lah memasing ada pendapat kan ,tapi ni pendapat aku ..kebayakan semua berdasarkan nafsu....susah sekali nak jumpa yg benar benar ikhlas untuk terima keadaan diri kita n terus melamar...kebanyakan kena couple dulu then ikut lah next next n next step...mgkin byk dah aku lalui buat aku takot untuk hadapi semua ni tapi kita takkan sedar bila allah akan buka hati kita lg...kadang aku bukan tak cemburu tgk org berkepit sana berkepit sini....tapi kadang aku pikir gak bila berkepit ngan bukan muhrim mcm mcm leh jadi ....setan sentiasa ada untuk membuat setiap pasangan yg haram bersentuhan menjadi lagi berani mencuba dgn setiap hasutannya....aku bukan lah nak jadi ustazah ataw apa kan????pengalaman mengajar aku paal semua ni...cukup lah apa yg aku hadapi ...aku pun tak lari dr melakukan dosa...tapi semua ada peluang untuk bertaubat dan kembali...bg aku kadang tak salah bila kita ikut cara yg islam ajar untuk kita memilih pasangan hidup walaupun ada yang kata "SKEMA" OR "ALAHHH BAIK SANGAT LAH KONON"...HEHEHEHE.. tapi apa korang cakap ada aku kesah???hehehehe bg aku ada kepuasan jika kita ikut cara itu dalam masa sama diri kita selamat dan sentiasa dalam perlindungan darI ALLAH...dalam masa sama ALLAH akan berikan kita seseorang yg terbaik...dan yg kita tak sangka kan....cukuplah dgn bermacam macam manusia yg bernama "lelaki" yg aku kenal...kebanyakan semua yg aku kenal tu memula memang lah pada mulanya baik tapi last skali hah! mula lah tunjuk belang hahahahah time tu bye bye lah jawapnya....kadang bila aku pikir lik nak tergelak pon ada mgkin kadang diorang ni tgk cara aku kot memula kenal ...hah! jap jap nak g solat jap jap bila cakap selit hadis tu hadis ni walau ada yg silap aku hanya senyummmm jer...dan bila saja aku cube cerita masalah aku n just nak minta pendapat leh lak diorang kata gini "alah tak da pa sgt tu saya kene lg terok"hehehe aku tak marah lansung padahal nak tergelak jerr,mcm mcm ragam org aku kenal....

    Kebanyakan yg aku kenal semua family aku tahu n mana aku g semua mesti ada laporan ringkas aku hantar kat mama n abah hehehehe.....so selain dr aku selidiki dia my parents also lah kan....hurm,kadang aku mcm nk tnya terus jerr salah ker kalau sabar sat nafsu yg bukan bukan n nk ckp tak senonoh tu sampai dah jadi halal (kahwin),ni dak kire semua nya aku tgk nak try masa dok berkapel...then kalau perempuan mana yg tak leh nk kawal dri dia tu habisssss lah....kadang bila cuti aku akan keluar sesorang maklum lah kan huhuhuhuhu..saja g snap pic sana sini dah mcm phothographer lak hehehehe byk gak aku shoot termasuk macm mcm ragam kapel.....ada yg kiut,ada yg sejuk mata memandang n ada yg panasssss hehehehehe...aku yg mcm ni lg lah asa jeles kan...bila dah asa mcm tu aku berdoa lah moga dia pertemukan aku dgn seseorang yg lebih kurang mcm aku jiwa nyer hehehehehe........

     Ni untuk seseorang sekiranya dia dpt baca...dulu masa aku mula kenal dia mcm mcm dia janji n tak nak biar aku kecewa lagi n sunyi..tapi dia sendri yg buat..aku rasa aku baru leh terima dia ...tapi dia yg buat aku untuk pergi jauh dr dia...aku tak minta duit ringgit n kemewahan pun..biarlah berederhana...aku cuma mintak sedikit perhatian...mmg aku tahu dia bz...tapi buat apa org ciptakan telefon?email?sms???? tapi dia tak gunakan tu semua dia lebih suka diamkan diri....bukan diam untuk 2 ataw 3 hari tapi 2 ataw 3 minggu...kalau perempuan lain lah kat tempat aku apa korang rasa???aku bukan mintak full atention taw!! sikittttt jeerr.,tapi tak...bila tetibe jumpe hah time tu mula lah mcm mcm ayat....tapi hubungan mcm ni aku tak leh teruskan ..sampai bila aku ada masalah n perlu seseorang untuk d kongsi dgn dia boleh aku rasa tak nak kongsi mgkin sebab aku dah tak selesa dah mcm dulu...aku asa better aku pun diamkan diri terus n stop..sebab aku perempuan bila aku jumpa seseorang yg ada ciri ciri aku cari aku akan cepat tertawan jgn salahkan aku jika jadi begitu ebab aku tak da ikatan seperti tunangan org atw bini org aku bebas dan aku berhak memilih yg mana aku selesa dgn tanpa paksaan...aku nak seseorang yg mampu jaga aku n mampu jadi seorang imam dlm keluaga bukan seseorang yg keluh kesah dgn diri sendri tak berani dgn diri sendri dan mengharap bantuan dri wanita...wanita bukan kejam,sekiranya dia dh berumah tangga n sekiranya dia sudah bekerja dia tahu tanggungjawap dia...sekiranya si suami kesusahan insyallah si isteri takkan berdiam dri...itu caranya bukan meminta minta sebelum kahwin..bila jadi g tew hurmmm pk pk lah apa korang akan buat :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...