Friday, April 8, 2011

bisikan ku

Aku bukan putus asa dgn CINTA,cuma aku takut...bila terjadi apa pergaduhan aku akan mula takut dan mula mendiamkan diri..ya betul memang dalam kepala aku mcm mcm d fikirkan..tapi biarlah untuk diriku sahaja...sebab aku tak nak memulakan pergaduhan lg...biar aku diam n fikir dgn sendri...tak semua akan terima apa yang akan aku ckp kan tapi yg aku mampu hanya berdoa sampai aku rasa bebetul tiba saat nya,aku tak larat nak hadapi mcm mcm dugaan aku tak penah salah kan takdir Allah ke atas diriku selama ni...memang aku kerap kali terjatuh dan gagal memang aku tak boleh terima pada awalnya ..memang benar perumpaaan ini "pengalaman akan mengajar kita untuk tabah"..ya bila di fikirkan balik aku rasa ada betulnya...dan aku selalu motivate pada diri aku ..:"allah akan uji kita dengan pelbagai dugaan dan kekecewaan sebelum kita kecapi bahagia"...bila bahagia itu muncul kita secara tak lansung kita amat menghargainya...tujuan aku tulis ni bukan beerti aku gagal untuk percintaan kali ni..tidak sama sekali..aku hanya serah pada masa..takdir dan diri aku sendri...ya memang bila teringat ya saat bercinta semua akan senyum n pk indahnya....begitu juga aku tapi atas apa yg dah terjadi di samping aku suka n seronok terselit perasaan takut n tak boleh nak menerima kenyataan ....kadang aku terfikir mcm aku ni tak layak nak bercinta n dapat sesuatu kebahgian...sebab aku selalu fikir yang aku ni tak elok ..tak sempurna ...tak cantik..aku sentiasa rasa rendah diri pada diri aku...hurmm aku lebih selesa luah apa masalah aku ni dgn cara berdoa dan coretan...hari hari aku kini lg tenang lepas aku banyak rapatkan diri pada Allah
SWT...dan aku seperti dapat kekuatan untuk tidak mengalah...sebenarnya ketenangan yang kita cari itu ada tapi kita tak sedar...bila kita sujud pada yg esa meluahkan semuanya..tak lupakan Allah sentiasa letakkan D hati kita ke mana kita pergi ..pasti ketenangan tu ada...sebab hanya kita yg tahu diri kita mcm mana n hanya kta yg akan menerima diri kita seadanya....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...