Friday, March 4, 2011

makna perkahwinan



Seronok aja tgk org sana sini kawen,tambah lak bila p kenduri tgk pelamin n baju diorang cantik semuanya...buat aku terasa tercucuk nak kawen tapi no no no kawen bukan seronok mcm tu jer kay...kahwin tu means tanggungjawap,samada kita ni bersedia ker tak n salah satu nafsu jugak,kalau dah tak leh control tu kena kawen lah jawapnya hehehehehe.sebab elak maksiat n benda tu halal if dah kawen...bg aku kahwin ni buat org yg bebetol bersedia n berkemampuan boleh lah...yer lah bersedia means dalam diri dia tu dah bersedia ker nak pikul tanggungjawap seorang ister???nak jaga makan minum hubby dier?pandai masak ker???hehehhe...kena redha jangan melawan ckp suami sebab perempuan if dah kawen dia perlu n tersgtlah wajibb dgr n patuh terhadap suaminya kerana syurga ada d sana if sebelum kawen kita ngan ibu kita but lepas kawen dah lain tu tak bermakna kita lupa our parents lak kan?kang org lupa parents aku fire diorang...si suami lak syurganya tetap ngan ibunya...so bg aku kahwin ni bukan lah benda memain..sebab nak hidup sampai mati ngan si suami tu,n kene berubah sikap lah kan mmg wajibb..n yg penting ada kah kita boleh sayanggg dia sepenuh hati kita??kita perlu kahwin dgn org yang benar benar kita SAYANG,CINTA,LOVE HEHEHEHE,coz dari itu gak kita akan setia,kekal ngan pasangan kita...jika kita kahwin coz terpaksa,kesian ngan org tuh,terpukau ngan duit dia yg berlambak lambak tuh...takkan kekal nyerrr percayalah ckp aku sebab tu jugak la byk kes cerai berai semua sebab kawin atas dasar lain...lg satu trend skarang ni kawen kalau si perempuan tu musti or wajib lah cari yang hensem..kaya...buttt tak pulak d cek amalan agamanya mcm ner??leh ker dia tu jadi ketua keluarga satu hari nanti???then bila dah kawin..mula lah nak nyesal i kenal u u kenal i ....podahhhh!!! dah terlewat..and if time dok gado sampai nak cerai tuh si pasangan tu dah ada zuriat diorang...ha mcm ner???tak kesian ker kat budak tu???alah aku ni tak layak pon ckp pasai ni just nak share pendapat jerrrr



bila dok gadoh gadoh mula lah tak si lelaki mintak cerai si perempuan akan mintak...la cerai ni leh men sms lak...sok ni ym pastu skype n bla bla bla biasalah dah cangih kan....semua jenis style tak reti ckp depan depan...aku heran org dolu dolu kebanyakan kekal sampai ke hari ni even more romatickz then young people...ada rahsie ker??jap nak p tanya opah aku..kalau dia mau cerita lah kan..kalau tak how to do silap silap ngan aku aku dia suh kunyah sireh aiyeerrrr buchukzzzzz...dgr yer semua kahwin tu bukan senang taw huhuhhu (bg aku lah)sebab ia memerlukan persedian yg sebetolnya untuk mmbuat keputusan seperti itu.kadang org tanya "hang tunggu apa lg yana?"..hah aku tunggu ni lah aku ngah dalam proses dok memperbaiki,bersedia.n bla bla bla untuk jadi seorang wife....n one more things aku kalau boleh nak bina kerjaya n nak menstabilkan dulu kewangan aku...kelak tak der masalah...zaman skrunk ni mcm mcm leh jadi kadan kala tak sempat nak terpk ngan akal logik kita ni..tuppppz benda dah jadiii.dah dah lg lama aku taip lg byk aku nanti merepekz so kalau boleh kenal habis habis dulu be4 wedd if not it will happens like thisssss

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...