Tuesday, January 18, 2011

time keje kilang





Time ni aku dapat ramai sgt kawan..mungkin time tu aku termude kot dalam line tempat keje aku tu...hurm time tu biaselah kepala ni budak budak lg bila bercampor ngan org keje kilang faham faham lah byk yang dah kawin susah sket gak la nak sesuai ngan diorang tu..time ni apa tu CINTA pon aku tak taw lagi...walau aku sedar ada org yang bernama lelaki ni nak menghampiri aku,aku cuma pegang kate mama aku "yana jgn mudah percaya lelaki,n mama tak nak yana kawan dgn sape lagi yana muda lg n org bukan nak kawan bebetul ngan yana pon"...aku pegang kata mama aku ni hurmm mase keje sane belum pun sebulan ada sorang ni nama dia fendie,bg aku die ni baik lah sgt n a bit kelakar juga mamat ni time tu umur aku 18tahun die 22 tahun,masa mula kenal dia aku jaga line belakang tempat kaset d keluarkan oleh line sputter ni line yg aku panggil org bulan hehehe sebab diorang pakai baju macam angkasawan,sebab mata jer yang aku nampak mulut semua habis d tutup hahaahahha,line aku lak pakai baju ala ala doktor so lawa sket lah kan (perasan jap)huhuhuu,..

so nak d jadikan citer masa aku kat line tu si mamat ni(fendie)dok ushar aku dah rupanya...line aku ngan line dia terpisah ngan satu cermin lutsinar jer so leh nampak jer dia terang terang sambil dia masukkan kaset kat aku tu..tapi aku buat dono jerr...tapi dalam dok buat dono ni aku perasan kaset ni masuk makin laju laju n lajuu padahal aku sorang jer kat situ jenoh gak lah dok lekat sticker versi kalot kan pastu aku tekan button stop 1st sekali aku sond dia ni"woi nak wat keje lilek ler...kalot nak p mana ingt robot ka????tak penah penah laju mcm ni....ishhhh"sambil aku hempat tgn aku kat cermin dia tu dia tgk aku n buat ala ala kartun mintak maaf nak tergelak gak aku tapi sebab garang nyer pasal aku buat dono jer...so time rehat aku pon g ler cafe...aku mase keje kilang ni idup dgn dunia aku tak endah pon org luar aku kawan ngan akak akak jer abng abg aku kawan mase dalam line jer kat cafe aku buat tak kenal jer hehheh malu kot...so d jadikan citer mamat yg dok kacau aku mase dalam line tadi beratur ambil makan belakang aku masa nak bayar dia berebut bayar kat aku.aku kata kat dia "eh eh tak pa saya ada duit"...dia lak kata"tak pa saya blanja sebab kacau awak tadi masa keje sampai awak bengang"pastu baru aku taw kata mamat tu yg dalam line tadi yg mintak maaf mcm gaya kartun tu...nak tergelak gak sebab diorang pakai baju g tew sampai tak leh cam muke kalau tegur kat luar baru taw..pastu sebab aku tak nak terhutang budi aku pon letak bali duit kat meja dia makan....so kire die tak belanja la hehehhe.so mask lik keje..jumper lagi mamat tu....
time tu dia bg nota kecik bersama kaset yg d transfer ke aku dia tulis"awat tak terima saya belanjer tadi??sediss nyer sayerrr marah lagi ker??"
aku pon tulis lik n pass kat die"mak sayer kater tak elok termia pemberian org yg kita tak kenal"
pastu terus dia phone line aku n abg angkat aku..opss luper nak citer masa aku masuk keje sini aku kenal sorang abg ni badrul husham nama dia...aku panggil abg bad...so yg jawap pangilan tu abg angkat aku...so diapon panggil aku n bercakap lah lg sekali aku ngan si fendie ni...dia cakap dia suka tgk mata aku..n suka tgk gaya aku yg a bit ganas tuh..aku leh jawap kat dia 3 ayat jer time tu "YER LAH TUE"pastu letak phone n sambung wat keje n wat dono jer kat dia,,dalam hati aku tu tak terlintas nak kawan or bercinta lg mgkin tak terbuka lg hati n mgkin aku pk aku ni muda lg huhuhuuhu.....
dalam dok eksen kata tak mau bercinta...aku ada lah berkenan kat sorang abg ni aku berkenan tang mata die.yang agak lawa la bg aku kan,biasa lah dah keje tutup mulut ngan kepala n nak nampak pon tang mata jer so nak berkenan pon dari mata lerrr..kata org dari kerana mata lalalllalal.hehehehe///.so dalam masa sama aku pon perasan gak yg abg ni dok ushar aku gak..sebab bila dia bancuh asid jer aku pandang dia terus asid ngan bekas bekas jatuh...bila tak tgk tak lak jadi kan...pelik pelik...ni la kepala budak budak aku....tapi dalam kepala tak pk love lg.semua tu kire syok pandang jerrr.....ok berbalik pada mamat fendie ni..heheheh dia ni sebenarnya nak kawan ngan aku nak kapel..tapi aku tak nak aku kata kawn jer udah kapel tak nak...sebab aku ni pk aku tak elok n asa mcm org nak memain aku jew...dan aku kata kat fendie ni "kalau awak bebetol nak kawan ngan saya awak kene bg saya percaya dulu"
dia pon kata"ok tak da masalah"
after kami bercakap mcm tu wahhh mcm mcm cara dia nak tunjuk yg dia ni bebetul nak kawan ngan aku,sampai tiap tiap hari ada jer hadiah dia nak bg kat aku,broach ler,rantai silver lah,gelang lah,sepit rambut lah bla bla bla,semua aku simpan dalam kotak dan sepanjang kami mcm tu mama pun taw aku tak penah rahsie pape pon dari my mama bila dia phone je time aku kat umah mesti aku nanti buka loud speaker bg mama dgr,mama suka dgr dia cakap sebab kami asyik gelak jer dia suka buat jokes..
bila mai jer bisthday aku dia dtg ke rumah bg 2 teddy bear n kek secreat recipe...sedap kek tu 1st time org luar bg kat aku hadiah n kek mase p amik tu pon mama ikot...huhuhuhu thankz fendie..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...